Alla inlägg under maj 2008

Av mikaela - 29 maj 2008 21:36

Hej hej


Imorrn är det min sista övningstur innan jag ska "köra upp" som tågklarerare. Känns ganska så nervöst men det kommer att gå bra. Jobbade förmiddag idag o det gick jätte bra :) Provet är jag nog kansk emer nervös för. Men man får ju faktiskt fråga så det ska nog gå bra det me :)


Moster har varit hemma nu över helgen :) Alltid lika skoj att ha henne hemma. Händer lit emer då. Hon var med o jobbade på cupen...så duktg va hon ;) Vi har fikat, vart o köpt jordgubbar lunchat o så. Jätte skoj. Nu har hon åkt hem igen....vart det nu är haha. Hon visste inte riktigt när hon åkte. Hon e lustig hon. Vi e lite lika hon o jag tror ja nog. Lite samma sätt att tänka om saker o ting. Typ "man jobbar för att leva o INTE tvärtom" ;)


Jag o Johan tittade på Guldkompassen ikväll. Måste väl säga att den var sisådär......blir så trött på att man försöker härma Sagan om Ringen och Harry Potter. Men men de e väl så de e.


Nu ska vi snart krypa till kojs. E så pörskans trött haha (pistvakt står på i bakgrunden)


På återseende

Av mikaela - 26 maj 2008 14:54

Hej hej


Då var denna underbara helg över. Fan va skoj de har varit, o vilket väder vi fick. Härligt.....stressigt har det varit men härligt :) Tror vi slog försäljningsrekordet iår igen :) Bra!

Solbränd har man blivit på köpet oxå....tackar man inte nej till.


Skrev ju att ja återkommer med bilder från helgen men va sjutton....det hann ju inte ja me, att ta bilder? Haha va så mycket annat att tänka på. Skapligt trött va man igårkväll när allt va över.


Idag har moster varit här o fikat lite. Jag har åkt lite ärenden o nu vet ja inte riktigt vad som händer här näst. Sista dagen på min långledighet, så ja känner mig lite stressad att hitta på nått skoj för att riktigt ta till vara på min ledighet. Johan kommer hem vid sex ikväll o då ska vi nog till marieberg, o de e ju lite skoj.


Borde börja packa inför flytten, men ja vet inte om ja orkar. Skulle ju ha gjort det nu när ja va ledig men va f*n.....har ju varit så mycket me cupen o de juu


Köpte iallafall en jätte fin klänning förut när ja tittade in en sväng på Lindex....trodde jag aldrig men så kan det vara :)


Behöver sticka in till stan o lämna tillbax ett par byxor som inte riktigt va ett lika bra köp när ja kom hem som ja tyckte att dom va i affären i fredags.

Kanske får ta det i samband me marieberg ikväll....får se


Adjö ;)

Av mikaela - 23 maj 2008 23:40

Hej hej


Imorrn drar årets största event här i Hallsberg igång...(iallfall om du frågar mig) o jag pratar ju om Järnvägen Cup....fan va sköj ;) Ohh fint väder ska vi få oxå.....stort plus i kanten.

Smygstartar ju idag på fredagen när alla lagen anländer o lallar runt där nere. Så skoj att se alla....de känns i hela kroppen, gamla minnen när man själv fick vara me. Är ju för gammal för det nu haha....va hemskt de låter.


Ja o syster va inne i stan o shoppade idag :D Ohh va kul de va.....hittade massor. Köpte inte allt ja hittade men en hel del fina inköp blev det. Åhh så härligt, va så länge sen ja kunde shoppa me gott samvete :) Jag ÄLSKAR Lager 157


Bästa inköptet idag: Hängsle-shorts


På tisdag ska ja till Emma igen o fixa klart mitt hår. Håller ju på att bli blondin igen o de får ju gå i etapper eftersom ja va så mörk innan. men på tisdag blir de nog helt bra hoppas ja :)


De va de.....återkommer me bilder o rapport från helgen efter helgen :) 


På återseende


(Bilden: Haha hittade världens största popcorn-påse....ville ta me den hem men fick inte :( Hade varit perfekt till min Big-popper juu)

Av mikaela - 22 maj 2008 13:45

Hej hej...


Nu har jag jobbat klart för några dagar fram. Gick av igår morse o sov till halv 3!!!!!! Det var verkligen inte meningen, men men försent att tänka på det då haha Johan ringde o väckte mig o ja blev ganska chockad när ja sneglade på uret.


Imorrn är det lön......wohoooo. Lönespesen kom idag o den var myyycket vacker :D


I eftermiddag ska vi träffa en hus-snubbe o snacka lite priser på huset vi vill bygga. Få se va han säger. Hoppas han kommer med någe bra.


Spånar fortfarande på vad ja ska göra me mig tattoo.....men det går segt. har många ideer men ingen som ja riktigt e redo att våga satsa på.....den ska ju sitta där bak ett tag om man säger så. Ingen brådska....


Nu ska vi snart hem till pappsen o fixa så att johan får in sin lön på kontot imorrn. Very Nice.......


Seee yaa

Av mikaela - 16 maj 2008 14:58

2 Juni smäller det!!!! Då kör jag upp som tågklarerare :) Ahhh känns skitläskigt......men det kommer att gå bra :-S Kanske


Var o klippte mig igår och blekte slingor......blev ej så bra, men om ja gör det en gång till så tror ja att ja ska bli nöjd. Nu tycker iallfall jag att ja e gul i huvet :( Men.....jag har köpt silverschampo så det kanske kan göra susen lite


På återseende ;)

Av mikaela - 12 maj 2008 09:06

Hej hej


Torsdag var nerverna på helspänn. Johan åkte iväg på morgonen till skolan för att skriva sina slutprov som lökförare. Han har varit toknervös och det är inte han i vanliga fall, så då kan man ju fatta om jag var det oxå.

Sent på torsdagkväll fick vi veta att han fick VG på alla tre proven och är därmed klar Lokförare!!!!!! Woohooooo så skönt att han är klar och kan börja tjäna pengar nu :)


Fredagen lurade jag han att vi två skulle in på bio, men precis utanför SF så dök mamma o pappa upp :) Vi hade i smyg planerat att vi skulle ut o äta o överraska Johan....han såg ut som ett stort frågetecken haha. Nått ska han ju ha för att han va så duktig i skolan. Jättemysigt. Vi satt på uteserveringen på Harrys. Mmm smörslungad färskpotatis :) Låter det gott??? Absolut


Lördagen spenderade vi hemma hos min mamma o pappa. Dom ska måla om sitt hus, o med det kommer ju myyyycket jobb. Skrapas, skrapas, tvättas, borstas måla grundfärg, måla grundfärg en gång till, måla riktigt färg o säkert det en gång till haha fan ska aldrig köpa trähus!! Jag tvättade altanräcke, och klippte buskar. Superhärligt väder har det vart. Så då fick man ju lite bränna när man jobbade :)

På kvällen var vi på dubbel 25-års-fest i Åbytorp. Jätte skoj. Lite skeptiska i början för vi visste inte om vi skulle känan några som var där, men det ordnade sig. Spelade brännboll grillade o hade superkul.....tack Andreas för en toppen kväll :)


Söndag var vi hos mamma o pappa igen o jobbade med huset o trädgården


Idag måndag är Johans första dag på SJ :) Spännande


Det var min helg det. Idag är det tillbax till jobbet igen. Ska jobba fram till lördag nu innan ja får va ledig igen. Det är bara att köra hårt....ska ju vara klar snart...whhhaaaa läskigt


Tack o adjö

Av mikaela - 7 maj 2008 14:21

Hej hej


Igår va ja o Zigge iväg på rallylydnad igen. Gick faktiskt riktigt bra fast vi inte hade tränat så mycket :( Måste bättra mig på det...fast nu är det bara en gång kvar tyvärr. Fattar inte hur fort det har gått. I sommar är det tävling här i hallsberg....vet inte om vi ska vara med. Vore ju kanske ganska skoj....men det känns inte som att vi är så duktiga så att vi kan vara med o tävla. Ska klura lite på de så får ja se hur ja gör.


Nu har jag nog äntligen hittat nått att göra med min fula gamla tatuering i svanken. har vart missnöjd me den länge nu men inte vetat vad ja ska göra åt den. men nu har ja ritat upp en som ja tror kommer bli jätte bra :) Ja lägger inte upp någon bild än.....då kan ju någon sno min design ;) haha ne men ja vet inte om det blir av ens. vet inte om det går att tatuera över min med den nya. ska undersöka saken


känns som ja borde gå ut o göra nått i det underbart fina vädret men ja vet inte vad riktigt.......trist


på återseende

Av mikaela - 5 maj 2008 22:53

Haha...jag har en förgyld hund :) Snyggt!

Presentation

Omröstning

Borde det inte vara lag på att vara ledig på sin födelsedag??
 Självklart!
 Nej, varför det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards