Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av mikaela - 22 oktober 2008 15:39

Hej hej


Idag har jag, som jag nämnde igår, varit ute med växlingen på bangården och jobbat. kan ju inte säga att jag jobbade såå mycket men jag var där iallfall och kollade på o lärde mig mycket. var faktiskt jätteskoj. Lite väääl tidigt bara. Började kl 06.00 puhh.


Kan ju säga en sak, jag stod på en öppen vagn mitt i ett godståg när det skulle flyttas över bangården och jag har väl aldrig varit så skraj. Det gick galet fort och jag hade bara en stålbalk att krama hårt!!! HÅRT!!!!! Det enda jag hade inte huvudet var "blir det en tvärnit så flyger jag in i vagnen framför....HJÄÄÄÄÄÄÄLP"

Självklart gick det ju inte så fort. Kanske max 20 km/h MEN på en öppen vagn känns det betydligt snabbare!!


Det var roligare sen när jag fick stå ute på sidan av loket när det åkte. Där hade man ett staket att st bakom o hålla sig i. Stod längst fram oxå några gånger. Man kunde typ leka Titanic haha


Nu ska jag hämta Zigge på dagis


haj haj


 

I loket

Jag i loket

På utsidan av loket. Snart rullar vi framåt weeeiiiii

Presentation

Omröstning

Borde det inte vara lag på att vara ledig på sin födelsedag??
 Självklart!
 Nej, varför det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards